Csoportos óratípusok gyermeknek
Ezen az oldalon ezekről olvashatsz:
Mozgásfejlesztés (ugrás ide)
Iskolai felkészítés (ugrás ide)
Tanulási zavar (ugrás ide)
Autista fejlesztés (ugrás ide)
Logopédia (ugrás ide)
Trükkös Béka (ugrás ide)
MOZGÁSFEJLESZTÉS
Mozgásfejlesztés - Trükkös Béka (5 éves kortól 18 éves korig)
Ezt a kis csoportos foglalkozást olyan kisgyermekeknek ajánljuk, akik korosztályukhoz képest eltérő fejlődésmenetet mutatnak. Pl.: Autisztikus spektrumzavar, figyelemzavar, mozgáselmaradás… Játék közben megtapasztalják a gyermekek a mozgás örömét, a mozgás jótékony hatását. Mert az a kisgyermek aki saját mozgását irányítani tudja, képes arra, hogy a mozgás során megszerzett képességeit más területen-tanulás, figyelem, koncentráció-is kamatoztassa!
Azoknak a kisgyermekeknek, akik csoportban nehezen foglalkoztathatók, egyéni kezelésre is lehetőségük van. Az órák menetét a gyermek egyéni képessége határozza meg. Ez lehet egyfajta felzárkóztatás. Ez idő alatt a gyermek megtanul együttműködni a terapeutával, megismeri és megbarátkozik a feladatokkal. Amint mód van rá, a program a csoportos foglalkozáson folytatódhat!
Csecsemő torna - 0-tól 1,5 éves korig
Csecsemők tornáztatása szülő-hozzátartozó közreműködésével. Mondókákkal, énekekkel színesítve, fejlesztő hatású, játékos feladatok elvégzésével. Célja a csecsemők normál izomtónusának megtartása, az egészséges mozgásfejlődés támogatása. Közös élmény babának és szülőnek.
Okos-ügyes torna (2 éves kortól -)
Szeretnél még ügyesebb lenni vagy van valamilyen problémád az óvodában, iskolában ne szomorkodj, gyere és tornáz velünk a Mandarinban. Családias légkörben, jó hangulatban, humorban és jókedvben gazdag órákon szakképzett oktatóval.
Hogy kiknek ajánljuk? mindenkinek. Kicsiknek és nagyoknak.
2-4 éveseknek játékos mozdulatokkal igyekszünk a mozgáskoordinációt, ritmusérzéket fejleszteni a gondolatainkat és a beszédünket összehangolni. Segítünk még az esetlegesen felmerülő beilleszkedési zavarok, éjszakai és nappali bepisilések leküzdésében is.
5-8 évesek még mindig a játékosság a fő mozgatórugónk, de egy kicsit nehezebb mozgáskoordinációs, ritmusérzéket fejlesztő gyakorlatokkal. Segítünk a beilleszkedési, viselkedés zavarok leküzdésében, a félelmek, szorongások, megfelelési kényszerek elkerülésében is segítséget nyújtani.
9- évektől: a játék még mindig fontos motivációs tényező számunkra, hiszen a gyermek alapvető tevékenysége még mindig a játék. De itt már azért előtérbe kerülnek a tanulási problémák (diszlexia, diszgráfia, diszkalkulia), a kudarcok elviselése, az önbizalom növelésének fejlesztése is.
- Kiscsoport: 2-4 éves
- Középcsoport: 5-8 éves
- Nagycsoport: 9- éves
- Egyéni fejlesztés: kortól független – bejelentkezés szükséges
Csiri-biri fejlesztő torna - 1 éves kortól 3 éves korig
A Csiri-biri mozgásfejlesztő torna egy olyan 40 perces dalolós, mondókázós, örömteli foglalkozás, ahol gyermeked a hétköznapitól eltérő mozgásformákkal és mozgásfejlesztő eszközökkel ismerkedhet meg. Torna foglalkozásainkon fontos szerepet kapnak a nagy- és finommotorikus mozgásokat fejlesztő gyakorlatok, mozgásfejlesztő eszközök, valamint megfigyelheted, gyermeked hogyan viselkedik társaságban, hogyan reagál váratlan helyzetekre, láthatod, hogy kortársaihoz képest megfelelően fejlődik-e a mozgása, hajlandó-e, képes-e irányított gyakorlatokat végrehajtani, valamint figyelmét rövid ideig egy bizonyos dologra összpontosítani.
Fontosnak tartom, hogy merjük megadni gyermekeinknek a lehetőséget ahhoz, hogy a hétköznapitól eltérő mozgásformákkal ismerkedhessenek meg, ne vetítsük ki rájuk saját féltésünket, félelmünket azzal, hogy pl. félve rakjuk be az egyensúlyozó tölcsérbe, vagy a szivárványos ernyőbe.
Foglalkozásaink azt a célt szolgálják, hogy az anyukák lássák, maguk döntsék el, hogy a többi gyerkőchöz képest gyermekük fejlettségi szintje megfelelő-e. Foglalkozásunkkal nem kívánunk diagnosztizálni, szűrni, egyéni vizsgálatot, állapot felmérést végezni (ezt a feladatot meghagyjuk a kiscsoportos vagy egyéni fejlesztést végző kollégáinknak), mindössze lehetőséget és terepet biztosítunk az édesanyák számára ahhoz, hogy gyermeküket különféle, nem szokványos mozgáshelyzetekben láthassák.
Szöszmötölő (1,5 éves kortól 3 éves korig)
Finommotorika fejlesztő foglalkozás 1,5 - 3 éves gyerekeknek. Minden, amit lehet fogdosni, csipkedni, szedegetni. Festünk, mázolunk, pakolunk, ragasztunk, technikákkal ismerkedünk, szocializálódunk. Közben a szülők kikapcsolódnak, az oktató nemcsak a gyerekeket fejleszti, még igyekszik a gyermekeket érintő témában tanácsot adni is.
ISKOLAI FELKÉSZÍTÉS
Iskolai előkészítő foglalkozás 5-7 év közötti gyerekeknek
Varga Noémi : Az alapvető elvem, hogy egy gyerek maradjon minél tovább gyerek...
Sajnos a mai oktatási rendszer nem ad lehetőséget arra, hogy a kisgyerek az óvodából fokozatosan változzon át komoly kisiskolássá.
Ezért álmodtam meg pedagógusként az iskola előkészítő foglalkozást...
Miről is van szó?
✔️Tematikusan felépített foglalkozások
✔️Játékos ismeret elsajátítás
✔️ Ismerkedés a tantermi légkörrel és elvárásokkal
Konkrét ismeretek:
✔️ Szövegértés
✔️ Általános ismeretek
✔️ Számolási készség fejlesztése, számfogalom előkészítése
✔️ ÁLTALÁNOS ISMERETEK BŐVÍTÉSE
Próbaóra - iskolai előkészítő kicsit másképp (havonta egyszer, szombatonként)
Kognitív és mozgásfejlesztő foglalkozás 5-7 éves gyerekek számára. Cél, hogy idegen környezetben is megtanulják a gyerekek kifejezni önmagukat, megmutatni tudásukat. A sikeres iskolakezdés feltétele a magabiztosság, a tapasztalat. A foglalkozás az ehhez szükséges képességek fejlesztésére, gyakorlására épül. Színes eszközök, játékok és vidámság várja a gyerekeket havonta egyszer, szombat délutánonként.
TANULÁSI ZAVAR
Diszlexia és diszgráfia kiscsoportos foglalkozás
Létszám: maximum 4 fő
Egyéni fejlesztés is lehetséges előre egyezetett időpontban.
A diszlexia tanulási zavar, mely gyenge, lassú olvasást, olvasási nehézséget eredményez, függetlenül attól, hogy a diszlexiás gyerekek általában, más területeken nagyon okosak, eszesek. A diszlexia akadályozza őket a kommunikáció egyik formájában, azaz nehezen, lassabban, hiányosan szereznek információt az írott szövegből, így kevésbé tudják képességeiket kibontakoztatni, mint társaik, hisz sokszor értelmezhetetlen számukra az olvasott szöveg. Nekik az olvasás nem az ismeretszerzés, szórakozás egyik eszközét jelenti, hanem nagyon fáradságos munkát, szinte legyőzhetetlen nehézséget. S jóllehet értelmük ép, teljesítményük mégis elmarad az értelmük alapján elvárhatótól.
A tanulási zavar, a diszlexia, diszgráfia az iskolában kudarchoz vezet – hisz jelenlegi oktatási rendszerünk nagyon merev, csak a mérhető teljesítményt értékeli –, a kudarc pedig a tanulóban gyakran szorongást, depressziót, agressziót, magatartási, viselkedési zavart vált ki, sőt akár pszichoszomatikus betegségek gyökere is lehet. A tanulási zavarral küzdők gyakran beilleszkedési nehézségekkel küzdenek, az osztály gyakran kiközösíti őket, bűnbakká vagy az osztály bohócává válhatnak. Rendszerint előfordul teljesítményszorongás, valamint önértékelési, önbizalom probléma is, mert az érintett látván a többiekhez mért saját gyengébb teljesítményét, butának, lustának tarthatja magát. Sokszor éppen a felnőttek vélik hanyagságnak, lustaságnak, hogy ők nem tudnak olvasni, ezek a gyerekek nagyon sok szidást kapnak emiatt, miközben óriási erőfeszítéseket tesznek!
Összességében az olvasáson kívül az egész tanulást visszaveti a diszlexia, – gondoljuk csak egy szöveges matematikai feladatra. Éppen ezért nagyon fontos a diszlexia időben történő felismerése és a fejlesztésmegkezdése! A leggyakoribb tünetek közé tartoznak: betűtévesztés, -kihagyás, -csere, lassú olvasás, gyenge szövegértés. A diszlexia általában együtt jár a rossz helyesírással, a sokszor csúnya vagy akár olvashatatlan írással (diszgráfia).
A diszlexia további tünetei az emlékezetzavar, a térrel, iránnyal kapcsolatos nehézségek (jobb-bal összetévesztése), szegényes szókincs, dátumtévesztés, problémák szöveg megfogalmazásával, nehézségek a nyelvi feladatokban. gyakori a fejletlenebb a ritmusérzék és a mozgás. Gyakori, hogy a tanulási zavar az olvasáson kívül az írás (diszgráfia) és a számolás (diszkalkulia) területét is érinti. A diszgráfia sokszor szinte a diszlexiával párban járó tanulási zavar, írászavart jelent. Két külön típusát különböztetjük meg: formai diszgráfia és tartalmi diszgráfia.
Formai diszgráfia: az írás technikája nehéz a gyerek számára, a szem és kéz együttműködése pontatlanul, lassan ír. Az írás külalakja, íráskép csúnya, a betűk kicsúsznak a sorokból, a vonalvezetés hullámzó, a betűk mérete és formája változó. Gyakran javítja, áthúzza, kiradírozza a gyerek az írását. A diszgráfiás gyerek általában görcsösen fogja a ceruzát, rendszerint erősen rányomja a papírra. Tollbamondáskor gondolkodni kezd a betűk formáján, ezért lemarad, majd esetleg kapkodni kezd. A kapkodás miatt lehagyja a szavak, mondatok végét, vagy esetleg más, korábban elhangzott szót szúr be. Pontatlan a szóköz, nagybetű, írásjelek használata.
Tartalmi diszgráfia: a külalak elfogadható, viszont a helyesírás nagyon gyenge. Önálló fogalmazások írása okoz nehézséget, a tollbamondásban sok hibát ejt, jóllehet a másolási feladatot szépen, hibátlanul végzi. A hosszú-rövid magánhangzókat nehezen különbözteti meg. Gondot okoz a nyelvtani műveletek megértése, használata. A diszgráfia esetében sem jelenik meg minden tünet egy gyereknél, de akár mindkét fajtája is előfordulhat egyetlen gyereknél. Ha mindkét fajta előfordul, akkor a diszgráfia akár írásképtelenséget is eredményezhet.
A diszgráfia nem társul feltétlen más tanulási zavarral, ugyanakkor lehet a tüneteinek megjelenése az írásban. Megfigyelések szerint majdnem minden diszlexiás egyben diszgráfiás is.
Lévén a diszlexia, diszgráfia nem betegség, hanem tanulási zavar, így fejleszthető.
AUTISTA FEJLESZTÉS
Okos-ügyes torna / trükkös béka
A fejlesztő mozgás pozitív hatással van az idegrendszer fejlődésére. így tudunk segíteni a viselkedési, tanulási, szocializációs problémákkal küzdő gyermeknek! Labdázunk kúszunk, mászunk, pörgünk és forgunk, egyensúly gyakorlatokat végzünk színes eszközökkel, vidám mondókákkal, hogy közben a gyerekek jól érezzék magukat!
Milyen esetekben javasolt a mozgásfejlesztő torna? pl. fáradékonyság, zárkózottság, figyelemzavara, hiperaktivitás, egyensúlyzavar, ügyetlenül használja a kezét (rajzoláskor, labdázás közben, evésnél), még mindig a szájába veszi a dolgokat, lábujjhegyen jár, darabos a mozgása….
A fejlesztő torna kiváló az autista gyermekek számára. Nagyon sokat fejlődhet vele a gyermek és még sincs leterhelve a többi fejlesztő tornával szemben.
Tervezett SzenzoMotoros Tréningek
TSMT TornHomeF oglalkozások Tornák TSMT torna
- TSMT-I. / TSMT-II. bemutatása
- Neuro- és szenzomotoros szemléletű vizsgálat (3 hónapos kortól 5 éves korig)
- Állapot- és mozgásvizsgálat (5 éves kortól)
- Egyéni tervezett szenzomotoros tréning (TSMT-I.)
A TSMT-módszerek regressziós szemléletű, neuro- és szenzomotoros vizsgálatokat figyelembe vevő, igen sok fejlesztő feladattal rendelkező, eszközigényes mozgásfejleszési lehetőségek. Elméleti alapja azonos a szenzoros integrációs terápiákéival, de az edzéselmélet alapszabályainak alkalmazását beépítve hatékonyabb magyar módszer.
Három hónapos kortól két éves korig olyan fejlődési skálát használunk, mely háromhavonta összesen húsz területet mér, mely megmutatja, hogy a vizsgált gyermek mely területeken teljesített a normál tartományban, esetleg alatta vagy felette. Három és öt éves kor között olyan szenzomotoros vizsgálatot veszünk fel, amelyben vizsgáljuk az organikus éretlenségre utaló reflexeket, testtartásokat, izomtónus-szabályzási eltéréseket, a finommotoros tevékenységet, a hallás-válasz memóriát és a befogadó és kifejező nyelvi készséget. Öt éves kortól egy pontozáson alapuló, a teljesítményt százalékban is kifejező neuro-és szenzomotoros vizsgálat felvétele a gyermek felmérésének, majd fejlesztésének kiinduló pontja. Az ötéves kortól felvehető Állapot- és mozgásvizsgálat segítségével meg lehet határozni a vizsgált gyermek organikus érettségének (éretlenségének) szintjét, kimutatható a vizsgált 40 készség- és részképesség profilja, illetve előremutató adatok is megállapíthatók az iskolai beválás sikerességére vonatkozóan.
TSMT-I. / Egyéni terápia Egyéni terápia javasolt, ha a vizsgálat eredménye ezt indokolja, vagy a gyermek nem együttműködő, nem hozható vizsgálati helyzetbe. Ötszáznyolcan feladatunk van, amelyekből a gyermek vizsgálati eredményét alapul véve egyéni feladatsort állítunk össze és betanítunk a szülőknek, amelyet otthon végeznek gyermekükkel. 2–3-4 hetente kontrollvizsgálat keretében bemutatják az aktuális állapotot. Egy-egy tréninget 8–12 hétig kell a gyermek állapotának megfelelő mennyiségben végrehajtani. Általában 3-6 egyéni tréning után jutnak a gyerekek olyan fejlettségi szintre, hogy képesek legyenek a csoportos TSMT-fejlesztésben részt venni. A foglalkozások 4-8 fős csoportokban történnek.
LOGOPÉDIA
Terápiák listája.
Beszédterápiák:
- pöszeség és egyéb hanghibák korrekciója
- nyelvlökéses nyelés terápia
- dadogás, hadarás
Részképesség zavarokkal kapcsolatos terápiák:
- diszlexia reedukáció és prevenció
- finommotoros fejlesztés, helyesírás ( diszgráfia)
- diszkalkúlia terápia
- Sindelar terápia
- beszédpercepciós terápia
Iskolai munkával kapcsolatos fejlesztések, órák:
- iskolaelőkészítő foglalkozások óvodásoknak
- korrepetálás nyelvtanból, helyesírás fejlesztés
- felvételi előkészítés magyar nyelv és irodalomból felső tagozatosoknak
Trükkös Béka
A módszer képesség-, és készségfejlesztő gyakorlatokból, önismereti valamint speciális kifejlesztett mozgássorról, technikákból áll.
A foglalkozás alatt a gyermekek stresszoldó, relaxációs, agyféltekék működését összehangoló, finommotorikát fejlesztő, lazító gyakorlatokat sajátítanak el. A módszer fejleszti a gyermekek ritmus- és egyensúlyérzékét, rugalmasságát is.
Amiben segítség nyújt:
- tanulással kapcsolatos nehézségekben, pl. csökkent koncentráció képesség, figyelemzavar, szereplési stressztől szenved - felelés, vizsgadrukk, olvasás-írási nehézségek, szövegértési problémák
- viselkedési gondok esetén, pl. nem megfelelő önbizalom, önértékelése nincs a helyén, túl csendes, szótlan, zárkózott, beilleszkedési nehézségei vannak
- külső tényezék változása esetén, pl. lakóhelyváltozás, iskola/óvoda váltás, szülők válása, haláleset a családban
- napi életvezetési gondoknál, pl. alvási nehézségei vannak, lehangolt, fáradékony, kedvtelen
- fejlődési zavarok esetén kiegészítő terápiaként, pl. beszédzavar (pl. hadar, dadog), szorong, viselkedési kényszeres (pl. lábrázás, körömrágás, pislogás)
- vagy csak szeretné, hogy életminősége javuljonk a gyakorlatok által :)
A foglalkozás felméréssel kezdődik, így kérlek mihamarabb egyetess időpontot velünk!